مراقبت و سلامتی

بهترین زمان مصرف قهوه


بهترین زمان مصرف قهوه در طول شبانه روز به میزان کافئینی که بعد از نوشیدن قهوه انتظار دارید بستگی دارد، در این مقاله بازه های زمانی متفاوت را در بهترین زمان نوشیدن قهوه مورد بررسی قرار داده ایم.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از خواب بیدار شوید و با اینکه روز شلوغی در پیش دارید، اما انرژی کافی برای شروع کارها نداشته باشید. نوشیدن قهوه به دلیل کافئین موجود در آن، انتخاب مناسبی برای یک روز شلوغ کاری است. با نوشیدن قهوه، علاوه بر لذت بردن از طعم و رایحه بی‌نظیر آن، از فواید انکار ناپذیر آن بهره‌مند شوید. کافئین از شناخته شده ترین مواد محرک دنیا می‌باشد. 99 درصد کافئین موجود در قهوه بعد از 45 دقیقه جذب می‌شود. این عنصر با کاهش ترشح سروتونین، خواب آلودگی را کاهش می‌دهد. همچنین باعث بهبود عملکرد سلول‌های عصبی، بهبود حافظه و زمان پاسخ دهی می‌شود. در این مقاله خواهیم دید که چه زمانی قهوه بنوشیم (بهترین زمان نوشیدن قهوه) (بهترین زمان مصرف قهوه)،که بیشترین فواید و کمترین اثرات جانبی را از این نوشیدنی بی نظیر کسب کنیم

در بحث خواص قهوه، به گفته محققان افراد سالم روزانه می‌توانند 200 تا 400 میلی گرم معادل 2 تا 4 فنجان ( 475 تا 950 میلی لیتر)  قهوه مصرف کنند. البته افرادی که سابقه بیماری دارند و همچنین خانم‌های باردار بهتر است تحت نظر پزشک خود قهوه بنوشند. همچنین اگر دچار اضطراب هستید، نوشیدن قهوه ممکن است شرایط شما رو بدتر کند. در این صورت بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید. همچنین می‌توانید قهوه سبز را که یک سوم کافئین قهوه را دارد، جایگزین کنید.

لازم به ذکر است که اگر از مشکلات خواب رنج می‌برید، سعی کنید قهوه را در هنگام عصر مصرف کنید. در واقع بهترین زمان مصرف قهوه، بین چهار تا شش ساعت قبل از خواب می‌باشد. با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید از فواید بی‌نظیر این نوشیدنی بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

حال بعد از خواندن این مطالب، اگر به دنبال یافتن و خرید قهوه هستید می توانید از فروشگاه اینترنتی قهوه اکسیر


استفاده کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *